
Ostatnio wiele się dzieje, jeśli chodzi o budowy dróg oraz ogólne remonty dotyczące miejsc publicznych w stolicy. Nierzadko zdarza się, że prace takie nie współgrają z potrzebami mieszkańców lub są zanadto uciążliwe. Bywa jednak, że działania związane ze sferą inną, niż prywatna, są pożądane i wykonywane z sumiennością oraz precyzją.
"Zielona fala" to projekt dotyczący budowy sygnalizacji świetlnej na całej długości ulicy, która miała zyskać 8000 metrów kwadratowych nowej nawierzchni wzmocnionej specjalną siatką. Celem tego było skoordynowanie ze sobą świateł w ten sposób, aby kierowcy nie musieli czekać na czerwonym. Plan zawierał w sobie też nową ścieżkę rowerową i zrekonstruowanie znaków poziomych.
Jak przebiegały i przebiegają akcje? Jak aktualnie wygląda sytuacja?
Zanim kierowcy mogli płynnie włączać się w ruch drogowy, musieli przejść sporą ilość niedogodności. Zmiany wprowadzano po kolei, co opisane jest poniżej.
Frezowanie ulicy Wiertniczej - większe przedsięwzięcie, które było właściwie kontynuacją prac w Wilanowie. Zdumiewającym efektem wcześniejszych poczynań była już równa i gładka nawierzchnia na ulicy Powsińskiej. Robotnicy remontowali drogę, przez co od 24 do 27 sierpnia zamknięta była jezdnia w kierunku Konstancina-Jeziorny na odcinku od ulicy S. Lentza do skrzyżowania z Aleją Wilanowską. Wobec tego, połączenia z ulicą Wiertniczą straciły ul. Obornicka i Kosiarzy. Sytuacja wyglądała tak, że z Al. Wilanowskiej możliwy był wyłącznie skręt ze skrajnego pasa w ul. Przyczółkową. Objazd przeprowadzony został od Nałęczowskiej, przez Jana III Sobieskiego i Al. Rzeczypospolitej do F. Klimczaka albo A. Branickiego. Zamknięta była pętla autobusowa Wilanów; autobusy 519 oraz 116 musiały zawracać na al. Wilanowskiej, przed skrzyżowaniem. Linia 163 kursowała jednokierunkowo ulicami Z. Vogla przez Przczółkową i do Wiertniczej; trasę linii 180 skrócono. Pojazdy o numerach 139, 519, 164, 700, 724 oraz 710 poruszały się od Al. Rzeczypospolitej do Al. Branickiego i ul. Przczółkowej. Autobusy 725 i 742 docierały do przystanku mieszczącego się na wysokości pętli, aby później pojechać do ul. Nałęczowskiej. Tam kierowcy byli zmuszeni, by wybrać powrót ulicą Jana III Sobieskiego do ul. A. Branickiego. Nocne linie, N50 oraz N31 jechały drogami Al. Rzeczypospolitej, Ul. Branickiego. Następnym etapem prac było nocne montowanie belek eskady w ciągu ul. Postępu. Dla ruchu niedostępny był wtedy odcinek pomiędzy Marynarską a skrzyżowaniem z wjazdami na obszary okolicznych biurowców.
Wykonawca przebudowy wprowadził również zmiany na ul. Głębockiej (Białołęka), nieczynny jest wlot na ul. Tajemnej. Termin zakończenia działań uzależniony jest od uzgodnień w sprawie przebudowy kabla energetycznego.
W tym samym lub podobnym czasie prowadzono inne remonty, które dodatkowo uniemożliwiały samochodom czy motocyklom swobodne korzystanie z pewnych części dróg miejskich. W czwartek, 23 sierpnia bieżącego roku, rozpoczęto zawężanie ul. Bobrowieckiej. Idąc dalej, utrzymuje się jeden kierunek ruchu - w stronę ulicy Chełmskiej. Autobusy 119 jeżdżą objazdem przez ul. Czerniakowską. Utrudnienia związane z budową kanalizacji będą trwały do piątego września.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie