O OŚWIACIE CD. - Referendum, referendum, a za nim jeszcze jedno referendum... byle się coś działo!

Aktualności, OŚWIACIE Referendum referendum jeszcze jedno referendum działo! - zdjęcie, fotografia
Janusz Ściskalski - blog 01/03/2017 00:55

O OŚWIACIE – ciąg dalszy.

Warto rozmawiać... ale, żeby nie popaść w skrajny partykularyzm ludzi zainteresowanych w utrzymaniu istniejących rozwiązań strukturalnych polskiej oświaty trzeba wznieść się ponad ogląd własnych interesów i spojrzeć na problem z lotu ptaka, a nie z pozycji przyziemnego ślimaka!!!

Rola stowarzyszenia to nie załatwianie interesów poszczególnych jego członków, tylko PRACA DLA DOBRA OGÓŁU, czyli lepszej przyszłości naszej mazowieckiej, czy polskiej, populacji.

Ludzie opozycji PRL-owskiej, której byłem skromnym członkiem, mówili, że kiedy już nie możesz nic zrobić, żeby przeciwdziałać złu, to przynajmniej DAJ ŚWIADECTWO PRAWDZIE.

Już widzę uśmiechnięte twarze przeciwników reformy - choć ja nazywam to "przewróceniem normalności w oświacie". - Moje bowiem świadectwo będzie świadczyło o obłędzie dzisiejszego podziału na trzy części procesu kształcenia naszych dzieci i młodzieży. A mianowicie:

1. podział na 6-cio letnią podstawówkę, trzy letnie gimnazjum i trzy letnie liceum, przy likwidacji szkół zawodowych, był SUPER POMYŁKĄ BOGÓW, czyli małpowaniem wyścigu szczurów w zachodnim świecie, gdzie, jak donoszą poważne instytucje opiniotwórcze, kształci się inteligentnych ignorantów. - Inteligentnych, bo kształconych przez szeroko dostępne media internetowe, a nie szkoły.

2. system trójstopniowy dał środowisku samorządowemu i nauczycielskiemu szansę na irracjonalne rozbudowanie struktur administracyjnych w oświacie - burmistrz czy wójt mógł decydować o większej ilości mianowanych dyrektorów szkół, a kiepscy nauczyciele mogli - przez osobiste koneksje - łapać niezłe fuchy w postaci stanowisk dyrektorów i wicedyrektorów szkół;

3. każda nowa struktura ma swoje ambicje, co dało wyraz w tym, że w drugim semestrze trzeciej klasy gimnazjum organizuje się bale - nawet nie wiem jak je nazwać - ale będące kopią studniówki licealnej... czy to nie aberacja włodarzy oświaty?!!! - Nota bene, mój syn kończący w tym roku liceum, przez to właśnie nie brał udziału w studniówce licealnej - BO PO CO?!!! - Skoro już tańczył poloneza w gimnazjum...

4. jednak najważniejsze zarzuty to sztuczny podział programu szkolnego na trzy części, a tak na prawdę to skrócenie cyklu szkolenia podstawowego o dwa lata, przerzucenie poważnych pozycji z literatury matematyki, historii, geografii itd. do gimnazjum, dalej galopka w realizacji przeładowanego programu gimnazjum - żeby dorównać liceum. A liceum, to już tylko - znowu po łebkach - powtórzenie tego co było w gimnazjum.

5. i co najgorsze - zmora testów, wynikająca z potrzeby osiągania super wyników w rankingu szkół, a nie z potrzeby rzeczywistego kształcenia młodych Polaków.

Moi drodzy! - mój młody przyjaciel, mający dzieci w wieku gimnazjalnym, powiedział znamienną rzecz: jeśli ktoś jest za zachowaniem dzisiejszego systemu nauczania naszych dzieci i młodzieży szkolnej, to jest albo totalnie głupi, albo nie wie o czym mówi!"

Ja dodam od siebie, że mimo swoich sześćdziesięciu paru lat (a późno stworzyłem własną rodzinę) jestem podziwiany przez mojego 18-to letniego syna i 15-to letnią córkę, że tak dobrze, DO DZIŚ, pamiętam/znam polską literaturę, polską historię czy wreszcie matematykę, fizykę a nawet geografię, biologię i chemię, że mogę im pomagać w ich bieżącej nauce. - A przecież byłem pierwszym rocznikiem tego niechcianego dzisiaj przez wielu systemu 8/4. Potem bez problemu zdałem egzamin na politechnikę i na luziku zdobyłem dyplom magistra. - ALE... JAKI TO BYŁ STRASZNIE ZACOFANY I NIEEFEKTYWNY SYSTEM SZKOLNICTWA!!!

Z tych wyżej wymienionych powodów, życzę wszystkim zwolennikom referendum w sprawie powrotu do systemu 6/3/3 w szkolnictwie podstawowym i średnim sromotnej porażki, bo ich partykularne interesy albo zwykla niewiedza nie powinny przeważać w kształtowaniu polskiej rzeczywistości XXI. wieku w Polsce, a w szczególności W KSZTAŁTOWANIU NOWYCH POKOLEŃ POLAKÓW!!!

Reklama

O OŚWIACIE CD. - Referendum, referendum, a za nim jeszcze jedno referendum... byle się coś działo! komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez mws.org.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Mazowiecka Wspólnota Samorządowa z siedzibą w Warszawa 00-553, Koszykowa 24 lok 12

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"