Sposób finansowania budowy dodatkowego mostu na Wiśle

Sposób finansowania budowy dodatkowego mostu na Wiśle

Regionalny projekt rozwoju terenów przylegających od południa do Warszawy o roboczej nazwie: ,,Południowe płuca Warszawy” obejmujący swym zasięgiem obszary powiatów piaseczyńskiego i otwockiego zakłada finansowanie inwestycji na tych terenach z trzech źródeł finansowania w trzech zakresach:

Reklama

Zakres pierwszy:

budowa obwodnicy Konstancina-Jeziorna od strony Wisły na jej lewym brzegu i rozbudowa drogi 801 na brzegu prawym - do parametrów drogi dwujezdniowej na odcinku od Wału Miedzeszyńskiego (Rondo na Błotach) do granic Miasta Otwocka (początek obwodnicy Karczewa) w celu odbioru ruchu pojazdów przejeżdżających przez mosty na Wiśle.

Ten zakres inwestycji powinien być wykonany z budżetu województwa mazowieckiego z ewentualnym udziałem środków pomocowych. Są to inwestycje niezbędne do uruchomienia finansowania budowy mostu w celu płynnego odbioru ruchu pojazdów wzdłuż Wisły.


Zakres drugi:

wybudowanie na Wiśle mostu dla ruchu lokalnego w ciągu drogi wojewódzkiej 721 lub 712 pomiędzy Konstancinem-Jeziorna a Józefowem, Otwockiem i Karczewem. Dokładna lokalizacja tego mostu będzie wynikała z planów zagospodarowania przestrzennego lokalnych samorządów oraz bisnes planów konsorcjum powołanego do wykonania tej inwestycji.

Źródłem finansowania budowy mostu będzie wykorzystanie funduszy komercyjnych ( w formie akcjonariatu lub partnerstwa publiczno-prywatnego) i zbudowanie go za kredyty, które spłacane będą z opłat pobieranych za przejazd mostem.

Jest powszechnie wiadomo dla osób zorientowanych w strukturze budżetu województwa mazowieckiego, że nawet po uwolnieniu go z podatku janosikowego, przez najbliższych kilkadziesiąt lat nie znajdą się w nim fundusze na budowę tego mostu, gdyż po wybudowaniu południowej obwodnicy Warszawy, następne środki budżetowe przeznaczone będą na inne, bardzo zaległe inwestycje infrastrukturalne wokół Warszawy.


Zakres trzeci:

to projekt o roboczej nazwie: ,,Południowe płuca Warszawy”. Zakłada on wybudowanie ścieżek pieszo-rowerowych, ścieżek edukacyjnych, i szlaków turystycznych z wykorzystaniem unijnych środków pomocowych, które w przyszłym schemacie 2015-20120, przeznaczone będą głównie na dofinansowanie projektów o zasięgu regionalnym.

Aby projekt ,, Południowe płuca Warszawy” był odpowiednio atrakcyjny i mógł uzyskać dofinansowanie z europejskich funduszy pomocowych powinien obejmować obszary leżące po obu stronach rzeki Wisła jako lewe i prawe ,,płuco” połączone mostem dla ruchu lokalnego.


Informacje dodatkowe:

Kilkanaście lat temu zostały wykonane badania ilości pojazdów poruszających się wzdłuż Wisły po obu jej brzegach na wysokości Konstancina-Jeziorna i Józefowa z których wynikało, że po wybudowaniu mostu w tej okolicy ilość pojazdów jaka skierowałaby się na ten most zapewniłaby spłatę kedytów zaciągniętych na budowę po 15 latach, przy założeniu opłat za przejazd samochodem osobowym w kwocie 3 zł i 5 zł pojazdami większymi.

Badania zakładały skierowanie ruchu tranzytowego na południową obwodnicę Warszawy, (która to inwestycja już się rozpoczęła) oraz wykluczała ruch pojazdów cięzkich takich jak TIR, których ruch odbywałby się nadal drogą nr 50. Przy założeniach, że koncesja wydana firmie na wybudowanie i eksploatację tego mosu mogłaby obejmować okres 20 lat, pozostaje okres 5 lat na czerpanie zysków dla akcjonariuszy z kapitału wyłożonego na budowę tego mostu.

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2014-11-11 21:51:39

    Jeśli chodzi o założenia programowe w wyborach do sejmiku samorządowego to w kwestii komunikacji publicznej MWS wiedzie prym!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2014-11-12 13:58:16

    No oczywiście że MWS wiedzie prym, przecież widziałeś/widziałaś czy ktokolwiek do tej pory coś zrobił w sprawie wiecznie spóźnionych i zapchanych KMek? Nikt, tylko Ambroziak do tej pory coś w tej sprawie stara się załatwić

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2014-11-12 16:06:25

    No mi się to też podoba, akurat chyba na blogu Ambroziaka było coś takiego że wypowiadał się o tych KM i o tym co chciałby zrobić w tej sytuacji

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2014-11-12 19:20:11

    Właśnie w pierwszej chwili gdy usłyszałam o pomyśle MWS dot. wybudowania nowego mostu zastanawiałam się skąd wy weźmiecie fundusze, ale jak widać, jak się dobrze poszuka i się poszukać chce, to można je znaleźć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2014-11-12 19:32:10

    Ja zawsze wiedziałam że jeżeli MWS o czymś mówi to plan jest przygotowany w całości , opracowany jest każdy szczegół.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do