Nowoczesne bazary. Likwidacja opłaty targowej.

Wojciech Papis - blog 10/07/2014 11:17

​Targowiska istnieją, funkcjonują lepiej lub gorzej.


Targowiska istnieją, funkcjonują lepiej lub gorzej. Metropolię taką jak Warszawa stać na nowoczesny bazar w każdej dzielnicy. Klient oczekuje wyboru. Potrzebuje w pobliżu nie tylko supermarketu, ale również bazaru z tradycyjną świeżą, polską żywnością, zdrową, która jest w stanie konkurować z tym, co oferują wielkie sieci. Warto promować polskiego kupca, który inwestuje na miejscu, sam jest właścicielem, zatrudnia  rodzinę, więc ci ludzie nie pójdą już po zasiłek do opieki społecznej. Kupiec płaci podatki tutaj w Polsce. 
  Oczywista nierówność i dysproporcja dotyczy właśnie sprzedaży na bazarach. Opłata targowa, pobierana każdorazowo za sam fakt, że ktoś przychodzi na bazar sprzedawać – to podatek, stanowiący relikt przeszłości. Paradoksalnie, ci którzy handlują pod dachem – w tym również hipermarkety - nie uiszczają tej opłaty. Skoro uderza w jedną grupę społeczno-zawodową, a pomija inne, łamie konstytucyjną zasadę równości. Około 6 zł dziennie po przemnożeniu przez 200 dni handlowych w roku daje dotkliwą dla wielu sprzedawców kwotę. Opłatę targową trzeba znieść, bo stanowi relikt czasów stalinowskich, gdy handlujących na Bazarze Różyckiego władza uznała za klasowych wrogów. Opłata targowa teoretycznie zasila budżet miasta, ale koszty jej poboru… dorównują tej kwocie.
   Z mocy ustawy gmina powinna na swoim terenie organizować bazary, może współdziałać przy tym w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, wydzierżawić teren prywatnemu zarządcy, który przyjdzie i wszystko zorganizuje. Może powstać hala albo po prostu bazar zadaszony, chroniony przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Samorząd warszawski musi odbudować relacje z kupcami, zniszczone przez spór o KDT. Wystarczy popatrzeć, jak w Szczecinie, Krakowie czy Wrocławiu powstają nowoczesne polskie centra handlowe. A warszawski bazar przy Banacha stanowi fenomen, bo istnieje 100 lat, od czasów cara.  Przeżył I i II wojną światową, całą erę komunizmu, więc dlaczego miałby upaść teraz, kiedy mamy wolność, również prowadzenia działalności gospodarczej. Pojawiła się koncepcja modernizacji tego bazaru, ale niestety również jego częściowej likwidacji, zabudowania fragmentu terenu pod TBS. Jeśli bazar ma niesamowitą tradycję historyczną, to trzeba ją chronić w wielokrotnie niszczonym mieście, a przy tym mieszkańcom naprawdę jest potrzebny. Trzeba działać  pod kątem rozwoju, nie likwidacji.  Od lat wspieramy rodzimą polską przedsiębiorczość.
  Wojciech Papis      

Reklama

Nowoczesne bazary. Likwidacja opłaty targowej. komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez mws.org.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Mazowiecka Wspólnota Samorządowa z siedzibą w Warszawa 00-553, Koszykowa 24 lok 12

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"