Co z usuwaniem materiałów wyborczych?

MWS
22/10/2019 15:20

Według kodeksu wyborczego plakaty i hasła wyborcze powinny zostać usunięte przez odpowiedzialne za nie komitety w ciągu 30 dni od daty przeprowadzenia wyborów. W przypadku wyborów parlamentarnych, które odbywały się 13 października 2019 roku, ugrupowania mają na to czas do 12 listopada. 

Reklama

Gdy upłynie dany termin, można zgłaszać niewywiązanie się z obowiązku do władz gminy, zobowiązanych do  usunięcia materiałów wyborczych na koszt określonego komitetu wyborczego. Do tego rodzaju czynności oddelegowuje się zwykle służby komunalne, odpowiedzialne za porządek i zachowanie ładu przestrzennego w konkretnej gminie bądź w mieście. Przedtem partia lub ugrupowanie mogą zostać upomniane, a także wezwane do usunięcia plakatów. Jeśli to nie przyniesie skutku, takowe komitety mogą "zdobyć" mandat na kwotę od 20 do 500 złotych

Z wspomnianego już obowiązku zwolnione są takie materiały (np. bilbordy), które znajdują się na prywatnych posesjach. Wtedy kwestie związane z terminem ich usunięcia zawarte są w umowie między poszczególnym komitetem wyborczym a właścicielem działki lub pośrednikiem zarządzającym reklamą outdoorową. 

Fot. pxhere.com

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do