Serock liderem dużego projektu kolejowego

MWS
23/11/2021 11:44

Tory na trasie Zegrze – Przasnysz, kilka stacji i przeprawa mostowa na Narwi – 19 samorządów z północnego Mazowsza podpisało umowę partnerstwa w tej sprawie. Dokument jest niezbędny w ramach drugiego etapu naboru projektów do krajowego programu Kolej Plus. Liderem projektu jest Serock i Burmistrz Artur Borkowski - wiceprzewodniczący MWS.W uroczystym podpisaniu umowy wzięli udział m. in. Marszałek woj. mazowieckiego Adam Struzik oraz bezpartyjny radny sejmiku woj. mazowieckiego Konrad Rytel - prezes MWS.

Reklama

Jest o co walczyć

Jak podkreśla cytowany w komunikacie marszałek Adam Struzik, jest o co walczyć, bo stawka jest wysoka.

Zabiegamy o naprawdę duży projekt. I chodzi tu zarówno o jego wartość finansową, jak i społeczno-gospodarczy wpływ na tę część Mazowsza. Zrównoważony i dostępny transport to jeden z naszych priorytetów. Uruchomienie połączenia kolejowego między Warszawą a Przasnyszem to byłby przełom, i świetna wiadomość dla mieszkańców codziennie dojeżdżający do pracy, szkół czy inwestorów szukających nowych terenów pod swoją działalność – podkreślił marszałek.

Bardzo cieszy taka współpraca między samorządami – mówi z kolei wicemarszałek Mazowsza Wiesław Raboszuk. – Jest nas sporo z różnych powiatów: legionowski, pułtuski, makowski i przasnyski. Poszczególnych gmin nie będę wymieniał, bo jest ich dużo. Cieszy, że wspólnie będziemy działać przy tym przedsięwzięciu – dodaje.

Lider projektu to miasto i gmina Serock. Pozostałymi samorządami uczestniczącymi w projekcie jako partnerzy są: gminy Pokrzywnica i Winnica, miasto Pułtusk, gminy: Karniewo, Szelków, Płoniawy Bramura, Krasne, Przasnysz, miasto Maków Mazowiecki, miasto Przasnysz, powiaty: legionowski, pułtuski, makowski, przasnyski, a także gminy Wieliszew, Nieporęt oraz samorząd województwa mazowieckiego.

Trzy warianty trasy

Projekt zakłada budowę 70-kilometrowego odcinka kolejowego.

Mamy przygotowane trzy warianty przebiegu o wartości od 1,7 do 2 mln zł – mówi burmistrz Serocka Artur Borkowski. – Linia o charakterze jednotorowym, ale z mijankami, czyli w kluczowych miejscach będą to co najmniej dwa tory o profilu osobowym z opcją towarową. Przewidywana prędkość to minimum 120 km/h – wyjaśnia.

Źródło; https://www.rdc.pl/informacje/coraz-blizej-polaczenia-zegrze-przasnysz-jest-umowa-partnerstwa/

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do