
Jednym z największych źródeł smogu jest transport samochodowy. Wbrew pozorom nie są to piece domowe, a skala jest nieporównywalna. Co jeszcze jest mitem? Założenie globalnego zmniejszenia smogu przez likwidację starych elektrowni węglowych, które emitują dużo CO2.
Jak przekonują Bezpartyjni i Samorządowcy w swoim programie wyborczym, należałoby myśleć o innych rozwiązaniach ekologicznych, które dotowałby samorząd w celu ograniczenia emisji spalin i powstawania smogu. Jakie sposoby proponują członkowie i kandydaci ugrupowania?
Po pierwsze, trzeba byłoby poszerzyć zasięg kontroli urządzeń emisyjnych (samochodów), m.in. w zakresie spełniania przez nie norm ekologicznych w odniesieniu do emisji spalin. Aby tego dokonać, niezbędne będzie stworzenie obiektow z miejscami i urządzeniami do kontroli samochodów pod względem spełniania norm; potrzebni będą również przeszkoleni ludzie. Takie działanie mógłby inwestycyjnie bądź eksploatacyjnie dofinansować samorząd.
Po drugie, można by zachęcać finansową dotacją do wymieniania w autach filtrów czy katalizatorów, jak i do stosowania filtrów skuteczniejszych i bardziej trwałych.
Co więcej, dałoby się ustawowo ograniczyć rejestrację aut, które nie spełniają warunku Euro 1, 2, 3 w najbliższych latach, czym zmusiłoby się kierowców do niesprowadzania starych samochodów. Podniesienie akcyzy też stanowi pewną alternatywę. Rolą państwa jest też poprawa jakości paliw, a szczególnie obniżenie w nich zawartości szkodliwych substancji w benzynie, gazie, oleju przez podniesienie norm.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie