
Portal mws.org.pl zaprasza na kolejny artykuł zatytułowany: OKIEM MŁODEGO POKOLENIA. W interesie Mazowieckiej Wspólnoty Samorządowej jest rozmawiać, rozumieć, słuchać i wspierać młode pokolenie, które zamieszkuje teren Mazowsza i nie tylko.
Zachęcam do lektury artykułu Angelina Rapcewicz na temat edukacji informatycznej, a w kolejnych dniach następnych młodych osób - rzecznik MWS - Dominik Łężak
Edukacja informatyczna a przyszłość
Współczesna sytuacja w świecie stawia wysoką poprzeczkę dla młodych osób, które dopiero rozpoczynają każdy kolejny etap swojego dorastania. Trzeba być przygotowanym na wiele, w tym na nieoczekiwane zmiany, czyli zdobyć określone umiejętności, które pomogą szybko zaadaptować się do nowych realiów rzeczywistości.
Jednym z takich nawyków, które musi dobrze opanować każdy człowiek, jest umiejętność sprawnego korzystania z wszelakich narzędzi mobilnych, oraz niezbędna wiedza z zakresu telekomunikacji. Pokolenie naszych rodziców jeszcze pamięta czasy, kiedy urządzenia elektroniczne, takie jak komputery czy nawet komórki nie były tak szeroko dostępne, jak teraz, kiedy stanowią już podstawę codzienności. Moim zdaniem, kształcenie dzieci w zakresie edukacji informatycznej powinno rozpocząć się jak najwcześniej i być wprowadzone już na pierwszym etapie edukacji.
Wykorzystanie nowoczesnych metod nauczania z elementami zabawy i gry, dostarczanie dostosowanego do potrzeb edukacyjnych sprzętu technicznego oraz stworzenie wykształconej kadry specjalistów pozwoliłoby nie tylko na wprowadzenie w życie dziecka wiedzy na temat otaczającego je świata, ale także na ewentualne określenie uzdolnień i zainteresowań.
Osobiście spotkałam się z takim przedmiotem, jak Technologie informacyjno-komunikacyjne dopiero na studiach, ale w naszych czasach powinien wchodzić już na wcześniejszych etapach edukacyjnych, żeby nie stać się kompletnym zaskoczeniem. Uczy nie tylko obsłudze samego komputera, ale także umiejętności analizy i logicznego myślenia. Jesteśmy w stanie poznać ciekawe programy multimedialne, atrakcyjne gry tematyczne oraz wiele innych narzędzi, które na pewno przemienią stosunek do edukacji jako nudy.
Niestety, ale z subiektywnych obserwacji wynika, że jeszcze nie wszystkie jednostki organizacyjne oświaty mogą sobie pozwolić na wprowadzenie takich zajęć. Jest to nie tylko kwestia dydaktyki, ale w szczególności brak odpowiednich narzędzi oraz specjalistów, by starannie zadbać o proces sprawnego osiągnięcia celów kształcenia.
Trzeba podkreślić, że pozytywnym faktem jest wybranie przez wiele szkół kierunku w stronę zmiany obecnej sytuacji. Miejmy nadzieję, że za parę lat już nasze dzieci będą mogły w pełni wykorzystać potencjał, który kroi się w technologiach, a dzięki wiedzy i dobrej edukacji zmieniać świat na lepszy.
Angelina Rapcewicz
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie