1°C całkowite zachmurzenie

"Bezpartyjni: Warszawa bez korków!" 

Aktualności, Bezpartyjni Warszawa korków! - zdjęcie, fotografia



Bezpartyjni Samorządowcy wpadli na kolejny pomysł, który może bardzo poprawić jakość poruszania się po stolicy i życie jej mieszkańców. Tym razem idea związana jest z zanieczyszczanym powietrzem oraz tworzącymi się na drogach wiecznymi korkami; głównym ich powodem jest około milion samochodów jeżdżących po Warszawie każdego dnia. W tym liczy się około czterystu tysięcy aut przyjeżdżających spoza miasta. Pojawia się mnóstwo ciekawych i, co najważniejsze, bardzo możliwych propozycji, które będą niesamowicie korzystne dla warszawskiego społeczeństwa oraz atmosfery. 

Przede wszystkim, Samorządowcy z ugrupowania Bezpartyjnych mówią o tym, iż należy zmniejszyć aktywność transportową poprzez metropolitalny system parkowania i komunikacji: to znaczy, darmowe parkingi "Parkuj i Jedź", które realizowane są poza obrębem Warszawy, wspólnie z gminami mazowieckimi przy stacjach kolejowych oraz przystankach autobusowych na dojazdowych trasach. 

"Marzymy, żeby było dwieście tysięcy miejsc postojowych" - czyli świadomość tego, że kierowców trzeba zachęcić, aby posługiwali się komunikacją publiczną poprzez jej wysoki standard i adekwatną cenę biletów, a także dogodną częstotliwość kursowania, co oznacza potrzebę powiększenia liczby podmiejskich autobusów. 

Kolejną sprawą jest to, że Bezpartyjni uważają za zbędną i szkodliwą budowę siedemnastu parkingów wielopoziomowych w centrum miasta, które są dziesięć razy droższe od tych znajdujących się poza Warszawą. Mianowicie kosztują one blisko miliard złotych. Dodatkowe parkingi w Śródmieściu nie zlikwidują smogu czy korków, odwrotnie, znacznie je powiększą. W rozsądnej skali należy również kontynuować rozwój komunikacji rowerowej, która zdobywa coraz więcej zwolenników. Wystarczy jednak jedna kładka prowadząca przez Wisłę, a nie aż trzy! 

Bezpartyjni podkreślają, iż trzeba za to powiększyć most Śląsko - Dąbrowski o ciąg pieszy i rowerowy, a także należy ograniczyć wjazd do miasta, szczególnie do centrum, aut o niskiej normie emisji Euro 0 do Euro 2 (stare samochody z silnikami diesel). Istotnym jest, że aktualnie można oszukać system pobierania opłat w dzielnicy Śródmieście, dlatego warto by go zweryfikować i naprawić. Samorządowcy sugerują też zorganizowanie tanich lub darmowych parkingów komunalnych dla mieszkańców, którzy mieszkają na najbardziej zatłoczonych obszarach, to jest przechowywalnie aut poza terenem zabudowy mieszkaniowej, by uwolnić trawniki. Ulice, chodniki i podwórka także powinny być wolne od tłumów. 

Dobrym pomysłem wydaje się także wprowadzenie większej ilości pasów dla busów, z prawem do poruszania się dla motocykli oraz aut przewożących co najmniej czterech pasażerów i wynajmowanych na godziny. Wprowadzenie darmowych przejazdów komunikacją miejską i podmiejskimi pociągami w dniach przekroczenia norm smogowych jest kolejną z sugestii. 

Oprócz obwodnic, wykona się budowę połączeń między dzielnicami, szczególnie tuneli i wiaduktów pod lub ponad szlakami drogowymi czy kolejowymi: 

1. Wawelska nad ul. Grójecką. 
2. Nowo-Rzeczna na Grochowie w ciągu od Ronda Wiatraczna do Zabranieckiej. 
3. Nowo-Lazurowa nad koleją do Poznania. 
4. Ciąg ul. Nowo-Kowalskiego nad Trasą Armii Krajowej. 
5. Woronicza. 
6. Płocka od Prądzyńskiego do Alei Jerozolimskich. 
7. Nowo-Racławicka. 
8. Nowo-Chełmżyńska albo Trasa Olszynki Grochowskiej. 
9. Sporna nad koleją Radomską. 

Bezpartyjni wspierają również koncepcję Mokotowa, która dotyczy tunelu drogowego pod Polem Mokotowskim, szczególnie dla trolejbusów lub tramwajów. Wspomogą również budowę dworców autobusowych, które przeznaczone będą liniom krajowym i mazowieckim. 

"Bezpartyjni: Warszawa bez korków!"  komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się